Matteus 14:13-21 – Negende Sondag in Koninkrykstyd – 6 Augustus 2017

‘n Heerlike ware storie om te vertel, is dié van Wangari Maathai wat Kenia se landskap verander het deur te begin met ‘n inisiatief wat met meer as 30 miljoen bome wat aangeplant is Kenia se landskap verander het.   In 2004 word sy die eerste vrou uit Afrika om die Nobel Vredesprys te wen. Daar is ‘n pragtige storieboek vir Kindle beskikbaar wat haar storie vertel – kyk die video daarvan hier. Of vertel die storie in jou eie woorde! Die preekriglyn sluit by die voorloper verhale van Jesus se broodvermeerderingswonder uit 2 Konings 4 deur die bediening van die profeet Elisa.

Hierdie verhale verteenwoordig God se belangstelling in die alledaags lewe en nood van mense. God skep ‘n wêreld waarin daar voorsiening gemaak word vir mense se uitdaging om in moeilike omstandighede te kan leef. God is die Lewegewer, die Gasheer wat lewe op aarde moontlik maak. Die man van God, Elisa, is die agent van God waardeur God se genade bemiddel word. Op hierdie manier word die mag, heerlikheid, liefde en versorging van God openbaar. Dit is die lewe wat in die koninkryk van God deur die bediening van Jesus Christus moontlik word. Ons moet weet dat God vandag nog in die konkrete behoeftes van mense belang stel én daarin voorsien.

Die mense se honger was werklik, maar dit word in die wyer konteks van die evangelieverhaal ook simbolies van ‘n dieper honger. In beide soorte honger kan die mense nie voorsien nie. God gryp egter self in deur Jesus wat uit egte medelye die brood breek. Terselfdertyd is die broodbreking ook ‘n magsverklaring van die Messias wat in absolute sin in mense se behoeftes voorsien. In die Here se hande verander die klein gawes en word dit baie. Op hierdie pad moet die kerk self eers verander word. Dit doen God ook: Voordat die dissipels vir die honger skares “iets kon gee om te eet”, moes Jesus egter eers hulle weerstande oorwin. Jesus bevry mense tot egte mededeelsaamheid!

Share