Home » Preke 2018 » 1 Petrus 3:18-22 – Eerste Sondag in Lydenstyd – 18 Februarie 2018

1 Petrus 3:18-22 – Eerste Sondag in Lydenstyd – 18 Februarie 2018

Vandag gesels ons in Familietyd oor krone. Konings en koninginne dra soms krone wat iets weerspieël van hulle belangrikheid. Koningin Elizabeth II van Engeland is bv baie spesiaal (foto). Kom ons praat nou oor Jesus se kroon … dit was ’n doringkroon … want Jesus is die seun van God wat vir ons aan die kruis gesterf het. In die preekriglyn begin ons met ‘n ou Christelike tradisie, dat Jesus na sy lyding en sterwe aan die kruis die doderyk besoek om sy oorwinning oor Satan, sonde en dood aan te kondig. Die Anastasis-fresko in die bekende Kariye-museum in Istanbul beeld hierdie besoek uit. Soos ons teks, is die Anastasis-fresko ‘n belydenis oor Jesus Christus. Maar Petrus se gedagtes oor Jesus se besoek aan die geeste in die gevangenis is moeilik te verklaar. En dit word boonop via die ark verbind aan die doop. Mens kan dus in jou uitleg maklik op syspore beland.

Dit is egter nie die kern van ons teks of die Nuwe Testament se verkondiging oor Jesus nie. Vir ons teks is Jesus die onskuldige Verlosser wat vir ons skuld gely het, sodat Hy ons kan verlos. Hy maak ons vry van dood en boosheid en bring ons in die regte verhouding met God. Sonder dat ons dit verdien. Dit is wat die Anastasis-fresko vier. Vandag is ons fokus dus op Jesus, die Een wat onregverdig gely het, sodat ons in ‘n verhouding met God kan leef en die belofte van ‘n heerlike toekoms met God het. Lyding het nie die laaste woord in die wêreld se geskiedenis nie. Die vrug van Jesus se lyding en sy opstanding – wat ons en ons wêreld se opstanding waarborg – spreek die laaste woord. Aangesien ons Christus voor oë hou, word ons nie deur lyding en swaarkry ontspoor nie.

Share